از جلوگیری ریخت و پاش اداری در شهرداری پارس آباد تا قراردادی که برخلاف قانون عمل شده است

چاپ

شهردار پارس آباد با تاکید بر جلوگیری از ریخت‌وپاش‌‌های اداری گفت: با عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت قطار شهر پارس‌آباد را روی ریل برده و حرکت به سوی شهری در شان این مردم را سرعت خواهیم بخشید.

به گزارش فارس، رحمت انوری‌آذر در گفت‌و گو با خبرنگار ما با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی و مجموعه شهرداری پارس‌آباد اظهار کرد: از ریخت‌وپاش‌‌ها و هزینه‌های غیرضروری و اداری در مجموعه شهرداری پارس‌آباد جلوگیری خواهیم کرد.

وی گفت: در طول  این مدت کوتاه سعی کردیم با عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت قطار شهر پارس‌آباد را روی ریل برده و حرکت به سوی شهری در شان این مردم را سرعت خواهیم بخشید.

شهردار پارس‌آباد تصریح کرد: ساماندهی پارک بانوان، مسیر سلامت، رسیدگی به زیبایی شهر، ساماندهی دست‌فروشان و جلوگیری از سدمعبر و ترافیک شهری نمونه‌هایی از برنامه‌های کوتاه مدت شهرداری پارس‌آباد است.

انوری‌آذر در مورد بسته بودن ناحیه شهرداری و ایستگاه آتش‌نشانی ۲ پارس‌آباد بعد از افتتاح بیان کرد: هر چند که به خاطر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهر وجود ناحیه ۳ هم الزامی است اما در تجهیزات ایستگاه اول مشکلات و کمبودهای زیادی داریم بطوریکه کلیه ماشین‌های شهرداری فرسوده و از رده خارج هستند.

وی در مورد تنها سینمای این شهر افزود: از سینما انقلاب پارس‌آباد باید در جهت فعالیتهای فرهنگی، هنری استفاده می‌شد که متاسفانه خلاف قرارداد عمل شده و از قسمتی از سینما به عنوان نمایشگاه فروش پوشاک استفاده می‌شد که با دستور از دادستان محترم پلمپ آن قسمت انجام شد.

شهردار پارس‌آباد ادامه داد: بعد از این اتفاق قرارداد سینما را لغو کردیم و بصورت رایگان در اختیار انجمن سینمای جوان پارس‌آباد گذاشتیم که حتی هزینه اجاره مغازه‌های اطراف آن هم در جهت ارتقاء فرهنگ و توجه به هنر در این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انوری‌آذر شهرداری را یکی از پست‌های مدیریتی حساس دانست و اضافه کرد: کلیه امورات شهری اعم از عمرانی، فرهنگی، خدماتی از وظایف شهرداری است و با توجه به اینکه درآمد شهرداری از پرداختی‌های مردم است، باید مردم در جریان برنامه‌ها و عملکردهای  شهرداری باشند.

۶ میلیارد بودجه برای آسفالت شهر پارس‌آباد اختصاص می‌یابد

شهردار پارس آباد گفت: آسفالت‌های بیشتر نقاط شهر نامناسب است و طی برآوردهای ما حدود ۶ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی و ۲ میلیارد تومان هم برای جدول‌ها و میادین اختصاص یافته است که به زودی انجام آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انوری‌آذر در مورد بلاتکلیفی پارک بانوان عنوان کرد: طبق مذاکرات انجام یافته با یک سرمایه‌گذار و جلساتی که  با معاونت شهرداری‌های کشور در تهران برگزار شد، امیدواریم شاهد ساخت پارکی زیبا  با تمامی امکانات در پارس‌آباد باشیم.

وی به ایمن‌سازی محلات زیر نهر تراب و زیر کشتارگاه اشاره کرد و افزود: از آنجا که یک سوم جمعیت شهری را مردم شریف این دو محله تشکیل می‌دهند و به خاطر بافت فرسوده این محلات گزینه‌های تشویقی و تخفیف دایمی برای کسانی که نسبت به ایمن‌سازی این مناطق اقدام کنند، داده خواهد شد.

شهردار پارس‌آباد در مورد ساماندهی دست‌فروشان بیان کرد: دو هکتار زمین در داخل شهر پارس‌آباد به عنوان مکان دائمی برای دست‌فروشان در نظر گرفته خواهد شد.

شهردار در مورد وضعیت ترافیک شهری پارس‌آباد گفت: طی دو ماه گذشته حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای نصب چراغ‌های راهنمایی مدرن هزینه کرده‌ایم و تا دو ماه آینده نیز مسیر سلامت در کانال ستارخان به طول هزار و ۲۰۰ متر افتتاح خواهد شد.