اسکان ۳۵ درصد از جمعیت شهر پارساباد در سکونتگاههای غیر رسمی / صدور سند برای زمینهای زیر ۲۵۰ متر از آق مزار تا محله کودشیمیایی

چاپ

رحمت انوری آذر شهردار پارس آباد در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان، گزارش عملکرد شش ماهه شهرداری پارس آباد را ارائه داد.

وی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: تلاش ویژه مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر برای رفت و روب، تنظیف و ارائه خدمات به شهروندان است، ولی متاسفانه برخی مسائل و مشکلاتی که در گذشته تلنبار شده، مجموعه شهرداری را برای ارائه خدمات شایسته به شهروندان دچار مشکل کرده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر شاهد بهتر شدن ارائه خدمات شهری و نظافت خیابان ها و میادین سطح شهر نسبت به گذشته هستیم.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر پارساباد و مجموعه شهرداری طبق برنامه یکساله ای که مدون شده است کارهای عمرانی و خدماتی را بر اساس آن اجرایی می کنند.

انوری آذر با بیان اینکه برنامه های شهرداری بر اساس درخواست و مشکلات مردم است، اظهار کرد: از محل اعتبارات داخلی چهار دستگاه سرویس بهداشتی شش چشمه در نقاط مختلف سطح شهر ساخته شده که در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار تن مصالح با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در محل کارخانه آسفالت شهرداری پارساباد آماده شده که سه ماه قبل از عید عملیات حمل و نقل آن شروع شده بود.

او با اشاره به توسعه ورودی شهر گفت: جدول گذاری ورودی شهر از مسیر مسکن شهر به طول یک کیلومتر به پایان رسیده و پایه های چراغ آن نیز نصب گردیده است و تا پایان مردادماه نیز با نصب چراغهای دکوراتیو، کارهای اجرایی فضای سبز و گلکاری شروع خواهد شد که با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل منابع داخلی برای پیمانکار جدولگذاری پرداخت شده است.

شهردار پارساباد ادامه داد: از محل اعتبارات داخلی پنج میلیارد ریال برای خرید انواع چراغهای پارکی و دکوراتیو هزینه شده و در پارکها و بلوارهای سطح شهر برای آذین بندی نصب می شود.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار شهرداری از محل عوارض پرداختی شهروندان می باشد اظهار داشت: امسال ۲۶۰ میلیارد ریال بودجه با پیشنهاد شهرداری در شورای اسلامی شهر تصویب شده است و از شهروندان نیز تقاضا داریم تا در امر پرداخت عوارض شهرداری را برای ارائه خدمات مطلوبتر یاری کند.

او با اشاره به افتتاح بیمارستان شهدا پارس آباد گفت: خیابان ستارخان بطول یک کیلومتر و ۳۰۰ متر رفت و برگشت مسیر منتهی به بیمارستان می باشد که عملیات اجرایی و زیرسازی آن در فاز اول بطول ۲۰۰ متر شروع شده است و بعنوان یک خیابان نمونه شهر تا پایان سال شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: ده میلیارد ریال برای جدولگذاری خیابانهای سطح شهر در نظر گرفته شده و عملیات اصلاح جدول خیابان امام خمینی (ره) به پایان رسیده و در آینده نزدیک عملیات اصلاح جدول خیابان کمربندی شروع خواهد شد.

رحمت انوری آذر با بیان اینکه ۳۵ درصد از جمعیت شهر در سکونتگاههای غیر رسمی اسکان یافته است افزود: با پیگیری نماینده محترم شهرستان، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر ۴۴ میلیارد ریال اعتبار از محل بازآفرینی دریافت کردیم و برای آسفالت و جدولگذاری خیابان شهید مطهری و مسیر کمربندی از زیر نهرتراب هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای آبهای سطحی زیر کشتارگاه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و با اصلاح کانالهای موجود ۵۰ درصد از مشکل ابهای سطحی این محله مرتفع خواهد شد.

او با اشاره به ساخت خانه محله در زیر کشتارگاه گفت: چهار میلیارد ریال اعتبار برای خانه محله یا همان خانه فرهنگی محله زیر کشتارگاه در مساحت ۲۴۰ مترمربع طراحی شده و مرحله شناسایی پیمانکار می باشد.

وی از شروع فاز دوم گلکاری در سطح شهر خبر داد و گفت: همانند عید امسال در شروع فصل پاییز عملیات گلکاری شروع خواهد شد و برای احیای فضای سبز، چراغانی کردن پارکها نیز اقدامات قایل توجهی انجام گرفته است.

انوری آذر با اشاره به آسفالت ریزی در سطح خیابانهای شهر گفت: از ابتدای امسال هفت هزارتن آسفالت در خیابانها و کوچه های سطح شهر پخش شده است و به هیچ وجه خیابانهایی که زیرسازی آن کامل نشده آسفالت ریزی نمی شود.

وی بیان کرد: امسال یک هزار و ۱۴۰ تن قیر با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال خریداری شده و در مرحله حمل قیر قرار دارد و همچنین از محل باز آفرینی و محله های هدف دار یک هزار و ۹۲ تن قیر از طریق معاون محترم وزیر راه آقای عشایری دریافت کرده ایم.

وی افزود: متاسفانه بیشترین هزینه ها در گذشته برای تعمیر ماشین آلات، حمل مصالح و حمل زباله های شهر پرداخت می شد و بدین منظور برای تجهیز ناوگان خدمات شهری شهرداری پارس آباد چهار دستگاه ولووی ۱۰ چرخ با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال خریداری شده است.

انوری آذر اظهار داشت: طی جلسه ای که با مدیران کل استان و مسئولین شهرستان در خصوص صدور سند داشتیم مقرر شد شهروندانی که از آق مزار تا روبروی راهنمایی و رانندگی زمین دارند بعد از تحدید حدود توسط اداره ثبت اسناد و املاک سند زمینهای کمتر از ۲۵۰ متر صادر خواهد شد و این موضوع باعث خواهد شد تا ۲۵ درصد شهروندان پارسآبادی سند زمینهای خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که از زمینهای مسکن مهر شهرداری خرید کرده بودند میتوانند برای دریافت سند خود به شهرداری مراجعه کنند و افرادی که خط جلوی مسکن مهر زمین دارد به کاربری تجاری با تراکم ۱۸۰ تبدیل شده که میتوانند نسبت به ساخت و ساز ان اقدام کنند.

شهردار پارساباد با اشاره به موضوع غیربومی در زمان انتخاب شهردار گفت: متاسفانه عده ای بحث غیربومی بودن شهردار را مطرح می کنند و این موضوع هیچ منافعاتی برای شهرستان ندارد، پارس اباد و مشگین شهر هر دو جزو یک منطقه بوده و من فعلا بعنوان شهروند پارسابادی در خدمت مردم شریف پارساباد هستم.