گزارش بخشی از عملکرد 100 روزه شهرداری؛
آسفالت ریزی ۱۱ هزار تنی در معابر شهر پارس آباد
تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 آبان 1398 | 11:37 ق.ظ
آسفالت ریزی ۱۱ هزار تنی در معابر شهر پارس آباد شهردار پارس آباد از آسفالت ریزی ۱۱ هزارتنی در معابر شهری پارس آباد سه ماه اخیر خبر داد و گفت: در شهرداری پارس آباد علیرغم داشتن مشکلات مالی و با توجه به قرار گرفتن در پایان فصل عمرانی، آسفالت ریزی معابر شهری را بصورت جدی در دستور کار قرار دادیم. علی منفرد افزود: پس از […]

شهردار پارس آباد از آسفالت ریزی ۱۱ هزارتنی در معابر شهری پارس آباد سه ماه اخیر خبر داد و گفت: در شهرداری پارس آباد علیرغم داشتن مشکلات مالی و با توجه به قرار گرفتن در پایان فصل عمرانی، آسفالت ریزی معابر شهری را بصورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

علی منفرد افزود: پس از عقد قرار داد با پیمانکار آسفالت، شناسایی و اولویت بندی محلات برای آسفالت ریزی جهت آسایش و رفاه شهروندان بیش از ۱۱ هزار تن آسفالت در بیش از ۲۰ مورد معبر اصلی و فرعی شهر پارس آباد مفروش شده است.

وی اظهار داشت: با حمایت فرماندار ساعی و نماینده محترم شهرستان مقدمات تامین قیر به مقدار ۲۰۰۰ تن انجام شده و پیگیر اخذ این مقدار برای اجرای عملیات آسفالت ریزی معابر هستیم.

وی ادامه داد: کارخانه آسفالت شهرداری پارس آباد به لحاظ مشکل فنی راکد مانده بود نیز تعمیر و تجهیز شده تا بتوانیم از این مجتمع در جهت تولید آسفالت برای شهر استفاده نماییم.

شهردار پارس آباد از اخذ ۲ هکتار معدن شن و ماسه خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای فصل کاری سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته تا با جلب مشارکت مردمی و اخذ ۲ هکتار معدن شن و ماسه از کشت و صنعت مغان برای زیرسازی و آسفالت کلیه معابر خاکی را از فروردین ماه سال آینده شروع کنیم.

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد ازجوی های سطح شهر پارس آباد با تلاش شبانه روزی زحمتکشان شهرداری با هدف روان سازی و دفع پساب ها و جلوگیری از بوی نامطبوع لایروبی شده تا در فصول بارندگی شاهد آبگرفتگی در معابر نباشیم.

وی با اشاره حذف میدان امام حسین (ع) و تبدیل آن به تقاطع چراغدار، عنوان کرد: طبق مصوبه شورای ترافیک، میدان امام حسین جهت رفع گره ترافیکی به تقاطع چراغدار تبدیل شد تا شهروندان شاهد ترافیک حجیم در این محدوده نباشند.

علی منفرد اظهار داشت: راه اندازی مسیر ویژه تاکسی و خودروهای امدادی از میدان سپاه تا چهارراه امام (ره) باعث تسهیل ترافیک ناوگان عمومی شده که این مسیر به طول ۷۵۰ متر عملیاتی شده است.

وی افزود: به منظور ارتقای امنیت و ایمنی شهروندان و بهبود وضعیت ظاهری علائم و تابلوهای سطح شهر، تابلوهای تسهیل ترافیک در سطح شهر پارس آباد نصب شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه ماشین آلات شهرداری پارس آباد در سایه بی توجهی فرسوده شده و برخی نیز به دلیل عدم تعمیر راکد مانده بود که اقدامات اساسی در خصوص تعمیر و بازسازی این ماشین آلات انجام شده است.

شهردار پارس آباد با بیان اینکه شهرداری پارس آباد هرهفته روزهای دوشنبه بصورت مستمر ملاقات عمومی دارد، گفت: تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی ریشه در فرهنگ دینی ما داشته و موجب شکوفایی و توسعه سلامت اداری و تسریع در روند خدمت رسانی به شهروندان می شود.

علی منفرد از نصب ۲ ست ورزشی در پارک های شهر پارس آباد خبر داد و افزود: با هدف ایجاد شور و نشاط بین شهروندان و همچنین نهادینه کردن ورزشهای صبحگاهی در این شهر ۲ ست ورزشی در پارک های این شهر نصب می شود.

وی اظهار داشت: ورودی شهر زیبنده شهروندان پارس آبادی نبوده، برای زیباسازی ورودی شهر از سمت آغدام گل کاری و رفوژ وسط خیابانها انجام شده و برنامه ریزی های لازم برای زیباسازی این مسیر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: برای میادین شهریار و شهدا دو عدد پرچم پایه بلند خریداری شده که بزودی عملیات اجرایی و نصب آن در سطح این میادین آغاز خواهد شد.

شهردار پارس آباد با بیان اینکه زیباسازی منظر شهری از وظایف ذاتی شهرداری است، گفت: در راستای زیباسازی و ساماندهی امور ترافیکی در سطح شهر، علمیات اجرایی رنگ آمیزی و رفوژ جداول بلوارها و میادین و خط کشی تقاطع و جلوی مدارس انجام شده است.

علی منفرد از بازنگی طرح جامع و تفصیلی شهر پارس آباد خبر داد و اظهار کرد: بازنگری طرح جامع و تفصیلی که مدتها پیگیری نشده بود در آستانه تکمیل نهایی و ابلاغ قرار گرفته تا برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، مشخص شدن کاربری ها در فضای مختلف شهری و تسهیل در ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان پارس آبادی را میسر سازد.

وی همچنین در خصوص کانال زیر کشتارگاه اشاره کرد و افزود: کانال زیر کشتارگاه که همواره یکی از مطالبات اصلی اهالی این محله بوده عملیات اجرایی آن نیز به زودی شروع خواهد شد.

وی از اجرای دو پروژه بزرگ در زیر نهرتراب خبر داد و گفت: به زودی پروژه عملیات احداث سالن ورزشی در زیرنهرتراب و اتصال خیابان شهید مطهری به روبروی مخابرات شهید قندی شروع خواهد شد که مطالبه چندین ساله شهروندان این محله بوده و به دلیل نبود فضای کاربری ورزشی از داشتن سالن ورزشی محروم بودند که با همت فرماندار عزیز توانستیم روند اداری آن را طی به مرحله عملیاتی برسانیم.

وی اظهار داشت: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بوده و با متخلفان شدیداً برخورد می کنیم و برای این معضل شهری نیز برنامه تعیین و تکلیف قرار دادیم تا مردم را به سوی ساخت و ساز مجاز سوق دهیم.

شهردار پارس آباد عنوان کرد: تندیس محمد حسین بهجت تبریزی ملقب به استاد شهریار شاعر پرآوازه ایران و آذربایجان با ۱۰۰ کیلوگرم وزن، با ارتفاع ۲ متر و نیم در میدان استاد شهریار در مساحت ۵ هزار مترمربعی پازل چینی و نصب شده است.

علی منفرد با بیان اینکه شهرداری عزم جدی برای ساماندهی دستفروشان دارد، تاکید کرد: وضعیت قبلی سدمعبر در شهر پارس آباد آزار دهنده بود، که با همت دادستان محترم شهرستان ساماندهی دستفروشان و مکان یابی برای این قشر از جامعه اندیشیده شده و به زودی پس از رایزنی با صاحبان املاک دستفروشان به این محل ها هدایت خواهند شد.

وی از راه اندازی بازار هفتگی در شهر پارس آباد خبر داد و گفت: دو محل جهت اسکان دستفروشان برای بازار هفتگی در نظر گرفته شده که از هفته آتی جمعه بازار در ۳۵ هکتاری و سه شنبه بازار در جوار مسکن مهر عملیاتی و افتتاح خواهد شد.

شهردار پارس آباد اظهار داشت: کارکنان مجموعه شهرداری حقوق معوقه شان یک ماه است و حقوق های چندین ماه قبل که پرداخت نشده بود را به همراه بخشی از بدهیهای معوقه شهرداری پرداخت کردیم.

وی در پایان از برگزاری جلسات در محلات برای جلب مشارکت مردمی جهت اولویت بندی آسفالت معابر برای فصل کاری سال آتی خبر داد.

آمار وبسایت
کاربران آنلاین : 0
بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 48
کل بازدیدها : 863183